ΑΠΕΡΓΙΑ 16 & 17 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΤΑ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ

%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b7-4-%ce%bc%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%bf-%ce%ba%ce%bf%ce%bb%cf%89%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b9

Το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας στηρίζει την απόφαση των εργατοτεχνιτών οικοδόμων εργαζομένων στη γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ και προκηρύσσει Απεργία για την Τετάρτη 16 και Πέμπτη 17 Φλεβάρη, όπως ομόφωνα αποφασίστηκε από την Γενική Συνέλευση τους, που πραγματοποιήθηκε στις 9/2/2022, διεκδικώντας αυξήσεις στα μεροκάματα και βελτίωση των συνθηκών εργασίας αλλά και να καταβληθούν τα μεροκάματα των αργιών της 28ης Οκτωβρίου και 25ης – 26ης Δεκεμβρίου όπως προβλέπεται.

Η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε., σε συνάντηση που προηγήθηκε με το Συνδικάτο μας και εκπρόσωπο των εργαζομένων δεσμεύτηκε να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας (χώρους αποδυτηρίων που δεν υπάρχουν, πόσιμο νερό, τουαλέτες και πιο συχνή απολύμανσή τους, ΜΑΠ κτλ.) Όσον αφορά όμως τα μεροκάματα κάνει την πάπια και ρίχνει τις ευθύνες στην Αττικό Μετρό Α.Ε. Έφτασε   μάλιστα στο σημείο ο πρόεδρος της εταιρείας να πει πως επιδιώκουμε να του κλείσουμε την εταιρεία.

Μιλάμε για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας, που ο προϋπολογισμός του στο σύνολο θα φτάσει τουλάχιστον 1,5 δις ευρώ, που πραγματοποιείται με χρήματα από την τσέπη του λαού. Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι αμείβονται με μεροκάματα ξεφτίλας των 30-35 ευρώ, που δεν αρκούν ούτε για τα βασικά, πολύ περισσότερο σήμερα που οι τιμές σε ενέργεια, ύδρευση, καύσιμα και στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης έχουν εκτοξευτεί και το εισόδημα των 700-800 ευρώ εξανεμίζεται το πολύ στο πρώτο 10ήμερο του μήνα.

Η  πραγματικότητα είναι  πως η ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. πήρε το έργο των πρόδρομων εργασιών της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ για πάνω από  33.000.000 ευρώ για 30 μήνες, ενώ  οι αυξήσεις στα μεροκάματα που διεκδικούν οι εργαζόμενοι μετά βίας θα ξεπεράσουν τις 120.000 ευρώ για όλο το 30μηνο αν και εφόσον διαρκέσει τόσο το έργο. Όπως επίσης είναι αλήθεια ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε., που σε έγγραφο της συγγραφής υποχρεώσεων για τους εργατοτεχνίτες στις αρχαιολογικές εργασίες αναφέρει πως « … δύναται να ορίσει ανώτατο όριο τιμής ωριαίας απασχόλησης σύμφωνα με τις αντίστοιχες τιμές της αγοράς». Για αυτό η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών μαζί με την διοίκηση της Αττικό Μετρό πανηγύριζαν και εξέφραζαν την ικανοποίησή τους όταν ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, με το ότι ανοίγονται νέες θέσεις εργασίας;

Ευθύνες για την κατάσταση έχουν και οι δύο, και η ΕΡΕΤΒΟ που είναι ανάδοχος και υπογράφει τις συμβάσεις και η Αττικό Μετρό που είναι εταιρεία δημοσίου συμφέροντος σε άμεση επικοινωνία με το κράτος και διαχειρίζεται τεράστια ποσά για δημόσια έργα. Να μας πουν στην Αττικό Μετρό αν από αυτά τα χρήματα που εξασφαλίζονται από τον κόπο και τον ιδρώτα των εργαζομένων,  από το σύνολο του λαού αυτής της χώρας και προσφέρει εκατομμύρια κέρδη στις κατασκευαστικές εταιρείες αν χωράει ένα καλύτερο μεροκάματο για τους εργαζόμενους αντί να  επιβάλλει ουσιαστικά μεροκάματα πείνας των 30 ευρώ, όσο αξίζει και μια μηνιάτικη κάρτα για να μεταφερόμαστε με τα ΜΜΜ.

Δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με τα ψίχουλα και την χαμοζωή, για να κονομάνε τα αφεντικά με την στήριξη μάλιστα του κράτους.

Δεσμευόμαστε πως θα δυναμώσουμε την πάλη και την διεκδίκηση, καθ’ όλη την διάρκεια του έργου για να έχουν οι οικοδόμοι και οι εργαζόμενοι στα συναφή επαγγέλματα βελτίωση στους όρους και τις συνθήκες εργασίας, για να ζήσουμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι οικογένειές μας.